maandag 12 mei 2014

Not another Foodblog

Tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken, kookprogramma's. Je hoeft de tv maar aan te zetten of je komt er weer eentje tegen. Sommige mensen houden er van en sommige mensen juist helemaal niet. Ik behoor tot de eerste categorie. Ik kijk het liefst de hele dag door naar kookprogramma's. Mijn televisie staat dan ook de hele dag maar op een zender, 24Kitchen. En als mijn televisie niet aan staat ben ik zelf aan het koken. Want de maaltijden die ik de hele dag voorbij zie komen op tv, wil ik natuurlijk ook zelf een keertje proberen. Het ziet er allemaal zo lekker uit.

Je kunt dus wel zeggen dat koken een grote rol speelt in mijn leven. In tegenstelling tot veel van mijn vrienden, zij willen niet zelf koken, zij hebben het liefst dat iemand voor hen kookt. Iets wat ik dan ook regelmatig voor hen doe. Ik verdien zelfs een beetje bij door middel van koken voor andere mensen.  Ik werk namelijk, zoals je ondertussen misschien wel kunt raden, in de keuken van een restaurant. Dit doe ik al 3 jaar met heel veel plezier.

Maar hoe komt het nou dat er tegenwoordig zoveel kookprogramma's te zien zijn op tv? Door middel van deze blog wil ik daar samen met jullie achter gaan komen. Ik zal ingaan op de communicatie waar koks en kookprogramma's gebruik van maken. Bijvoorbeeld hoe zij communiceren naar de doelgroep of hoe zij hun kookboeken en andere producten promoten. Hierdoor probeer ik erachter te komen wat de kookprogramma's tot zo'n groot succes heeft gemaakt. Zo'n groot succes dat er zelfs een tv zender is opgericht waar alleen maar kookprogramma's op uitgezonden worden.

0 reacties:

Een reactie posten

 

Food for thought Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger